ANKARA — Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) tarafından açıklanan dördüncü enflasyon raporunda yıl sonu tahminlerinin yukarı yönlü güncellenmesi, aralık ayında toplanacak Asgari Ücret Tespit Komisyonu öncesinde zam hesaplarını yeniden şekillendirdi.
TCMB Başkanı Fatih Karahan tarafından duyurulan verilere göre, 2026 yıl sonu enflasyon tahmini yüzde 29,5 seviyesine, 2027 beklentisi ise yüzde 21 düzeyine çıkarıldı. Bu revizyonun ardından işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan komisyonun yapacağı pazarlıklar öncesinde milyonlarca çalışanı ilgilendiren farklı artış senaryoları gündeme geldi.
Komisyon Aralık Ayında Toplanacak
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, çalışanların alım gücünün enflasyona karşı korunmasının temel öncelik olduğunu belirterek mağduriyet yaşanmaması adına mümkün olan en yüksek artışın hedeflendiğini ifade etti.
Yeni yılda yürürlüğe girecek ücretin belirlenmesi amacıyla taraflar aralık ayı boyunca bir araya gelecek. Görüşmelerde genel ekonomik göstergeler ile güncel enflasyon oranları belirleyici rol oynayacak. Toplantıların tamamlanmasının ardından varılan uzlaşma kamuoyuna duyurulacak ve yeni asgari ücret 1 Ocak 2027 tarihinden itibaren geçerli olacak.
Zam Oranlarına Göre Muhtemel Maaş Tablosu
Mevcut durumda net 28 bin 75 TL olarak uygulanan asgari ücret üzerinden masada öne çıkan farklı oranlara göre yapılan hesaplamalar şu şekilde sıralanıyor:
| Zam Oranı (%) | Net Asgari Ücret (TL) | |:--- |:--- | | %20 | 33.690 | | %25 | 35.093 | | %29,5 (TCMB 2026 Enflasyon Tahmini) | 36.357 | | %35 | 37.901 |
Merkez Bankasının güncellediği enflasyon oranlarının yanı sıra tarafların refah payı ve alım gücü talepleri de aralık ayındaki pazarlıkların seyrini belirleyecek.

